Tuesday 22 May 2012

Sesuatu Yang Patut Kita Fikirkan!

Allah telah menjadikan setiap insan yang di lahirkan di dunia dengan peruntukan rezeki yang melimpah ruah. Terserah kepada individu tersebut untuk mengaut seberapa banyak rezeki yang telah di peruntukkan itu. Kita kena yakin perkara ini kerana Allah Maha Kaya.

Tidak perlu kita berdengki dan saling menindas kerana ini akan hanya menghancurkan diri dan ummah. Rezeki kita hak kita, kita sepatutnya mendoakan orang lain turut mendapat rezeki yang telah di peruntukan untuk mereka juga.

Apa yang kita perlu buat adalah belajar dari orang yang lebih berjaya- MENTOR dan juga learn from our competitor, why they are more successful. Improve quality dan servis kita. Dengan cara ini kita akan meningkatkan prestasi diri dari masa ke semasa, bukan sibuk mencari salah orang lain dan menyalahkan orang kerana kelemahan kita.

So... kawan-kawan yang di sayangi, jomlah kita ramai-ramai fokus untuk menikmati rezeki kita dan membantu antara satu sama lain  untuk mendapatkan rezeki yang telah di peruntukan ini.

Learn new things everyday... add value to us and to others!
Anda Kaya dan Berjaya!
Lots of Love- Mastura Saad

2 comments:

  1. Terima kasih mas kerana telah membuka mata akak untuk meningkat kan jati diri,dan menyedarkan betapa hanya diri kita sahaja yg dpt merubah hidup dan masa depan kita ,disamping memohon kpd yg maha kuasa,org lain hanya memberi jalan,nasihat dan tunjuk ajar...
    kata2 dan tunjuk ajar mas memberi semangat untuk k.maz terus berjaya dan berjaya...insyaallah..

    ReplyDelete
  2. Tq Kak Maz... saya kagum tengok semangat kak maz dari dulu. InsyaAllah, kita sama-sama saling ingat mengingati dan support satu sama lain untuk terus maju kehadapan dan jadi wanita yang di segani, InsyaAllah

    ReplyDelete